A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Селидівська загальноосвітня гімназія Селидівської міської ради Донецької області

Що таке квест?

Дата: 20.09.2023 12:52
Кількість переглядів: 2442

Фото без опису

Що таке квест? Назва «квест» походить від англійського слова quest, що означає «пошук», «пошуки пригод». Сьогодні квест у школі – це гра, основним принципом якої є покрокове виконання заздалегідь підготовлених завдань. Квести можуть бути командними або індивідуальними.

Які види квестів існують?

  1. Ескейп рум передбачає пошук виходу з одного чи кількох приміщень за допомогою захованих підказок. Зазвичай має обмеження у часі. Найчастіше – 1 годину. 
  2. Квест у реальності передбачає повне занурення в сюжетну лінію, яка базується на змісті  відомих книг, фільмів або комп’ютерних ігор. Різновидом квесту в реальності є екшн-квест, який базується на виконанні героем активних дій, спрямованих на досягнення певної мети. Або хорор-квест, який має неабиякий успіх у поціновувачів гострих відчуттів.
  3. Квест-перфоманс заснований на взаємодії команди гравців з акторами, які грають ролі як позитивних, так і негативних персонажів. Головним принципом тут є не пошук підказок, а вплив на сюжет шляхом прийняття рішення на основі аналізу ситуації.
  4. Морфеус. Це особливий жанр квесту, в якому виконувати завдання гравці мають із зав’язаними очима.

Що таке квест-урок?

Це урок, на якому учням пропонується у формі квесту, тобто пошукової (часто пригодницької) гри виконати низку різноманітних логічних дій, спрямованих на отримання кінцевого результату.

Квест-урок стимулює розвиток логічного мислення, привчає дітей розмірковувати над завданням, різнобічно оцінювати ситуацію, аналізувати інформацію з точки зору значимості, важливості та необхідності, дозволяє пов’язувати матеріал кількох предметів, залучаючи логіку і критичне мислення.

До того ж він дає можливість дітям відчувати себе безпосередніми учасниками навчального процесу, а не залишатися спостерігачами і споживачами інформації, пропонованої вчителем.

Емоційність процесу, пов’язана із отриманням результатів і проходженням етапів квесту, сприяє кращому запам’ятовуванню інформації.

Де провести квест-урок?

Провести такий урок можна як на свіжому повітрі – у шкільному дворі, на стадіоні, у парку, на екскурсії, так і в приміщенні – у класі, в спортивній залі, в музеї тощо.

При цьому завдання головоломки можуть бути різними: розшукати предмети, розв’язати задачу, відповісти на запитання, знайти певні предмети, розшифрувати правило, цитату, фінальну тему уроку, розшукати вихід з приміщення, знайти людину, яка відповість на запитання тощо.

Чи відрізняється структурно квест-урок від інших шкільних уроків?

Структура квест-уроку зазвичай є такою:

  • організаційна частина;
  • мотивація навчальної діяльності;
  • актуалізація опорних знань;
  • проходження квесту;
  • підбиття підсумків і обговорення результатів роботи.

Які етапи підготовки навчального квесту?

  1. Визначення теми і мети квесту.
  2. Підготовка сюжету.
  3. Визначення ролей учасників.
  4. Формулювання завдань.
  5. Пошук джерел інформації, якими користуватимуться учні.
  6. Створення системи оцінювання.

Яка послідовність проходження квесту на уроці?

завдання запитання пошук відповіді аналіз отриманої інформації перехід до наступного запитання.

Що допоможе вдало провести квест-урок?

Тема має бути сформульована таким чином, щоб одразу захопити своїм змістом і зробити зрозумілими сферу пошуку та подальші кроки. Тут має бути присутній ігровий елемент, але в той же час має бути зрозумілою проблема.

Визначення ролей. Відповідно до сформульованої мети уроку і теми квесту треба об’єднати учнів у групи, чітко визначивши при цьому обов’язки, права, особливості створюваної ситуації, кінцеву мету. Цікавості уроку додасть конкуренція між групами.

Спільність дій. Інтерактивність. Обов’язковою умовою вдалого проведення квест-уроку є спільність дій учнів. Шукаючи відповіді на запитання, розв’язуючи задачі, розгадуючи загадки, вони не тільки самі вчаться, а й вчать одне одного, обмінюються досвідом і знаннями. Спільність дій сприяє й тому, що інформація, яка була невідома одній дитині, або забута нею, засвоюється і запам'ятовується в умовах підвищеної емоційності, яка створюється у тому числі й завдяки командній роботі.

Формулювання завдань є одним із найскладніших етапів підготовки квест-уроку. Це мають бути не просто запитання, що потребують відповіді, а творчі, цікаві, захопливі задачі, для розв’язання яких необхідно креативно і оригінально застосувати наявні знання.

Правила квесту мають бути чітко сформульовані й зрозумілі для всіх учасників. Необхідно стежити за тим, щоб ніхто з учнів їх не порушував.

Сюжет повинен зацікавити і захопити, але в той же час має відповідати навчальній меті.

Що може заважати при проведенні квест-уроків?

Кількість учасників має відповідати завданням квесту, кількості інформації, меті уроку тощо. Кожен учень має брати участь у роботі. Інакше немає сенсу проводити такий урок.

Обов’язково треба пам'ятати про обсяг пропонованої інформації. Якщо її буде забагато, гра може затягнутися, а діти – втомитися.

Складність завдань має відповідати знанням і можливостям учня. Тобто вони не можуть бути надзвичайно простими. Проте й не повинні перевантажувати  дитину. Якщо буде надто складно – школярам стане нецікаво.

На сьогодні поширеною формою квест-уроку є веб-квест, який не тільки робить навчання жвавим і цікавим, а й вчить дітей працювати з інформацією, використовувати різноманітні інформаційні ресурси, підвищує рівень інформаційної грамотності. Веб-квест може бути застосований при дистанційному або інклюзивному навчанні, оскільки дозволяє працювати із завданнями відокремлено.

Які етапи створення веб-квесту?

  1. Визначення теми.
  2. Пошук сайту, на якому розміщено шаблон для створення веб-квесту.
  3. Формулювання завдання.
  4. Створення системи оцінювання.
  5. Знаходження джерел інформації, якими користуватимуться учні.
  6. Розміщення квесту на веб-сайті.
  7. Яка послідовність проходження навчального веб-квесту?

Зазвичай вона буває такою:

завдання запитання робота з інтернет-ресурсами аналіз отриманої інформації перехід до наступного запитання.

Корисну інформацію, що допоможе при створенні квест-уроків, а також зразок такого уроку ви можете відшукати у Бібліотеці «На Урок».


Бажаєте більше дізнатися про те, що таке квест, які типи квестів бувають, як найкраще підготувати урок-квест і застосувати веб-квест як варіант дистанційного навчання, які особливості проведення квестів у позанавчальний час, а також поговорити про партнерство, довіру і результати? Відвідайте тематичний вебінар спікерки Наталії Борисенко «Методика створення та проведення навчальних квестів», який розміщено на сайті «На Урок»

 Ще корисні посилання з теми:

Зразки уроків:

https://urok.osvita.ua/materials/edu_technology/34730/

https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5363

Методична розробка

Посібники

Платформи для створення квестів:

https://vseosvita.ua/news/yak-shvydko-stvoryty-vlasnyi-navchalnyi-vebkvest-45520.html

 https://tommarch.com/strategies/webquests/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень